Om du väl bestämt dig för att beställa profilkläder till din personal så är det lika bra att köra “all in”.

Om man väl tänkt att alla i personalen ska ha kläder som är loggade så är det lika bra att beställa kläder till alla tillfällen, klimat och sammanhang.

Vad man kan tänks behöva till vardags

Det vanligaste plaggen som beställs hos printoz.se är bland annat t-shirts men tätt efter en sådan beställning brukar det komma en till beställning på hoodies, det vill säga varmare tröjor med ärmar på.

Anledningen till detta är att personalen ofta använder piké eller t-shirts största delen av tiden men ibland så kan de vilja dra på sig något lite mer värmande. Inte minst på hösten och vintern när kylan smyger sig på även inomhus ökar antalet beställningar av hoodies.

Annat som kan vara bra att ha till vardags är självklart paraplyer. Att det regnar titt som tätt i Sverige är ju ingen nyhet för någon. Om man då är anställd och behöver göra ärenden utomhus så är det perfekt att kunna haffa ett paraply direkt på jobbet.

En rekommendation är alltså att beställa paraplyn med tryck för att ställa på jobbet till allmän användning. Om ett eller två paraplyn hamnar hemma hos någon anställd så brukar detta inte vara till någon nackdel.

Ett paraply med logga på är en perfekt vandrande reklampelare. Och om man nu ändå ska ut i regnet under arbetstid så är det inte så dumt att också kunna låna en regnjacka direkt på arbetsplatsen.

Sammanfattningsvis är det inte dumt att alltså beställa en hel kollektion till personalen, kanske behöver samtliga inte ha personliga egna kläder av varje typ men det kan vara bra att ha några att låna ut för de som behöver.

Att ge en hel kollektion av profilkläder till sin personal brukar dock vara en trevlig förmån för de anställda.